1-      رشد پستان:

 

 

پستان يک زن 20 ساله شامل چربي، غدد شيري و ماده اي به نام کولاژن يا کلاژن است (که باعث پيوند بافتها به هم و سفت نگه داشتن پستان مي شود). اما به تدريج با بالا رفتن سن، غدد شيري و کولاژن تحليل رفته و جاي خود را به چربي بيشتر مي دهد و اين چربي اضافي باعث افتادن پستانها مي شود. راهي براي جلوگيري از اين روند نيست ولي پوشيدن سينه بندي که زيرش سيم دارد روند افت پستانها را کند مي کند.

 

 

 

 

2-      وزن پستانها:

 

 

 

 

اگر وزنتان بالا رفته و پستانهايتان بزرگ شده اند گناه وزن اضافي را به گردن آنها نيندازيد. يک جفت پستان سايز يک چهارم A  پوند، سايز B نيم پوند، سايز C سه چهارم پوند وD   يک پوند وزن دارد.

 

 

 

 

3-      پوست پستان:

 

 

 

 

پوست ناحيه پستان به خاطر کشيده شدن آن بسيار نازکتر از پوست بقيه بدن است و به همين خاطر سريعتر دچار خشکي مي شود. حتما با استفاده از يک کرم سفت کننده پستانها را مرطوب نگهداريد. اين کرمها باعث تحريک کولاژن و الاستين شده و حاوي عنصر ضد اشعه ماوراء بنفش و عنصر رتينول (ضد چروک) هستند. در عين حال از کرمهاي مرطوب کننده معمولي مثل وازلين و آکوافور هم غافل نشويد.

 

 

 

 

4-      مو روي پستان:

 

 

 

 

تقريبا همه زنها چند تاري مو (بين 2 تا 15 تار) روي پستان و نوک پستان دارند. قانون کلي اين است که هر چه رنگ موي سر و پوست تيره تر باشد، احتمال داشتن مو روي نوک پستان بيشتر است. اگر اين موها آزارتان مي دهد، مي توانيد هر چند وقت يک بار موم بيندازيد. اما اگر چند تار مو بيشتر نيست، استفاده از موچين راحت تر است. اول با الکل اطراف موها را ضدعفوني کنيد. موها را با موچين برداريد و بعد با يک محلول ضد باکتري ماساژ دهيد. با اين کار يکي دو هفته اي از شر موها خلاص خواهيد بود.

 

 

 

 

5-   نوک پستان:

 

 

 

 

اندازه و شکل نوک پستان آدمها با هم تفاوت دارد. جهت آنها هم متفاوت است. نوک پستان مي تواند سر بالا، سرپايين، به چپ، يا به راست باشد. حتي جهت نوک دو پستان بعضي از زنها با هم متفاوت است. همه اين ها بستگي به نوع رشد هاله تيره دور نوک پستان دارد.

 

 

 

 

6سيکل پستانها:

 

 

 

 

تغيير در ميزان هورمونهاي بدن باعث تغير حالت مداوم پستانها است. در روزهاي اول پس از عادت ماهانه به خاطر توازن هورمونها بافت پستان از هميشه نرم تر است. در ميانه دوره به خطر هورمون استروژن پستانها حساستر مي شود و بالاخره در هفته قبل از عادت ماهانه به خاطر ميزان بالاي پروژسترون پستانها متورم و کمي دردناک مي شود. در اي حالت اگر خيلي اذيت مي شويد مي توانيد از يک مسکن استفاده کنيد و مصرف چاي و قهوه را کم کنيد.

 

 

 

 

7زمان مراجعه به دکتر:

 

 

 

 

اگر نوبت معاينه پستانهايتان رسيده است، بهترين موقع همان هفته اول پس از عادت ماهانه است چون پوست پستان نرمتر است و اگر غده يا رشد غير عادي وجود داشته باشد تشخيص راحت تر است.

 

 

 

 

8جراحي پلاستيک پستان:

 

 

 

 

تابحال حدود 2 ميليون زن در آمريکا پستانهايشان را جراحي پلاستيک کرده اند و هر سال هم 250 هزار نفر به اين تعداد افزوده مي شود. متوسط سن زناني که جراحي مي شوند 34 است. 90 درصد پس از زايمان اين کار را مي کنند و اکثرا دو سايز پستانهايشان را بزرگ مي کنند. حدود 6 درصد از کساني که جراحي مي شوند ناراضي هستند و براي دستکاري مجدد يا برداشتن ژلاتين دوباره زير تيغ مي روند.

 

 

 

 

9-خطر جراحي:

 

 

 

 

تقريبا در 10 درصد از موارد ژلاتين تخت مي شود يا نشتي مي کند و يا باعث چروک شدن پستان مي شود و بايد جايگزين يا کلا برداشته شود. مشکل ديگر سفت شدن بافت زخم مانند دور ژلاتين است که مستلزم يک جراحي مجدد است. در ضمن هميشه خطر عفونت و خونريزي پس از جراحي هم هست.

 

 

 

 

1آفتاب سوختگي:

 

 

 

 

حتي از زير سينه بند هم امکان آفتاب سوختگي پستان هست. سينه بند فقط به اندازه يک کرم ضد آفتاب با SPF پنج تا هفت عمل مي کند. حتما اگر قصد داريد به ساحل دريا برويد يا حمام آفتاب بگيريد از يک کرم ضد آفتاب با SPF    حداقل 15 و محافظ ماوراء بنفش (نوع  AوB) استفاده کنيد وگرنه دچار چروک زود رس و لکه هاي قهوه اي خواهيد شد.

 

 

 

 

1  مراقبت از پوست اطراف پستان:

 

 

 

 

منطقه بالا و ميان دو پستان پر از غدد چربي است و به همين خاطر راحت لک مي شود و خال در مي آورد. در ضمن هر چه پستانها بزرگتر باشد، بيشتر عرق مي کند و محل تجمع باکتري مي شود. با استفاده از پودرهاي جذب کننده در منطقه زير و ميان دو پستان از جمع شدن و مسدود شدن حفره هاي پوست جلوگيري کنيد. در ضمن هر روز خصوصا پس از ورزش اين دو منطقه را با دستمالهاي باکتري کش تميز کنيد و اگر خواستيد بعد از تميز کردن از يک تونر حاوي کمي اسيد ساليسيليک استفاده کنيد.

 

 

 

 

1شکاف بين دو سينه:

 

 

 

 

اندازه پستانها ربط زيادي به زيبايي شکاف بين سينه ندارد. بيشتر حالت سينه و موقعيت سينه روي بدن است که مهم است. در ضمن پهناي بدن هم مهم است. اگر بدن از زير بغل به پايين باريک باشد، شکاف بين سينه ها زيباتر خواهد بود.


موضوعات مرتبط: اطلاعات درمورد پستان زنان

تاريخ : پنج شنبه 2 شهريور 1391 | 23:58 | نویسنده : ღஐLoVeஐღ |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By BlackSkin :.